کردیت کارت

الکتریسیته ساکن می تواند به طرق مختلف به محصولات پلاستیکی آسیب برساند و تولید کنندگان محصولات پلاستیکی در تلاش هستند تا این مسئله را حل کنند. 

برای مثال ممکن است در طی انبار داری یا حمل و نقل وجود الکتریسیته ساکن موجب دردسر های جبران ناپذیری شود.

درک الکتریسیته ساکن برای پی بردن به اهمیت مستربچ ها و افزودنی آنتی استاتیک

هر یک از ما شوک الکتریسیته ساکن را احساس کرده ایم. اما دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟

الکتریسیته ساکن جریانی است که در یک منطقه یا ماده خاص ایجاد می شود. این تجمع به دلیل بارهای الکتریکی نامتعادل رخ می دهد. وقتی یک ناحیه معین بار مثبت بیشتری نسبت به بار منفی داشته باشد (یا برعکس)، استاتیک انباشته می شود. وقتی با این بار انباشته شده تماس پیدا می کنیم تخلیه می شود. این تخلیه بصورت جرقه شوکی است که ما در نوک انگشتان خود احساس می کنیم. لازم به ذکر است که پس از تخلیه الکتریسیته ساکن، معمولاً دوباره شروع به ایجاد می کند.

الکتریسیته ساکن ممکن است نسبتاً بی ضرر به نظر برسد، اما برای بسیاری از محصولات پلاستیکی چالش برانگیز است. الکتریسیته ساکن می تواند باعث چسبیدن ورق های پلاستیکی به هم شود. همچنین می تواند مقدار زیادی خشکی و گرد و غبار را جذب کند. و در بدترین حالت ها، الکتریسیته ساکن ممکن است آنقدر قوی باشد که جرقه ای ایجاد کند که ممکن است شعله ور کند.

مستربچ آنتی استاتیک: ابزاری در برابر الکتریسیته ساکن پلاستیک

یکی از ویژگی هایی که باعث تجمع الکتریسیته ساکن می شود رسانایی کم است. پلاستیک ها و منسوجات رسانایی پایینی دارند که به طور خودکار آنها را مستعد الکتریسیته ساکن می کند. بنابراین بار الکتریکی مشکلی است که تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی مجبور به مقابله با آن هستند. اینجاست که مستربچ آنتی استاتیک معرفی می شود.

به طور کلی، آنتی استاتیک یک افزودنی است که از رخداد، تجمع یا بروز مجدد الکتریسیته ساکن در طول زمان جلوگیری می کند. بسیاری از محصولات پلاستیکی برای تحقق هدف خود یا کاربر پسند شدن باید دارای خواص آنتی استاتیک باشند. این امر با مخلوط کردن افزودنی های آنتی استاتیک در پلیمر خام، در طول فرآیند تولید، برای ایجاد یک پلیمر آنتی استاتیک به دست می آید. مستربچ آنتی استاتیک را می توان بر روی سطح خارجی محصول نیز به عنوان پوشش سطح اجرا کرد.

مستربچ آنتی استاتیک سپهر آمیزه بسیار موثر عمل می کند. این مستربچ شامل مولکول هایی است که به سطح محصول مهاجرت می کنند، عملی که به طور خودکار مولکول های آب موجود در هوا را نیز روی سطح می کشد. این برخورد مولکول ها باعث تخلیه بار الکتریکی می شود.

مستربچ آنتی استاتیک سپهر آمیزه رازی برای صنایع مختلف ایده آل است:

افزودنی های آنتی استاتیک از تجمع گرد و غبار و الکتریسیته ساکن در داخل و خارج قطعات پلاستیکی خودرو جلوگیری می کنند.

آخرین چیزی که تولیدکنندگان مواد غذایی می‌خواهند این است که محصولات غذایی در صورت وجود بارالکتریکی، پایداری خود را حفظ کند. افزودنی های آنتی استاتیک سپهر آمیزه رازی با رعایت استانداردها و مقررات صنایع غذایی از گرد و غبار و بار الکتریکی جلوگیری می کند.

مواد اولیه مورد استفاده این صنعت مستعد الکتریسیته ساکن هستند. مستربچ ضد الکتریسیته ساکن سپهر آمیزه رازی را می توان در کیسه های FIBC، شبکه های سایه بان، ریسمان های گلخانه ای و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد.

مستربچ آنتی استاتیک سپهر آمیزه بر پایه چه پلیمر هایی است؟ 

سپهر آمیزه رازی با جهت کمک به صنعت نساجی و پارچه، افزودنی های ضد الکتریسیته ساکن را برای کیسه ها و تورهای ساخته شده از پلی پروپیلن ساخته است. این ها شامل کیسه های PP (لمینیت و غیر لمینت)، کیسه های راشل، توری های سایه دار، ریسمان های گلخانه ای و کیسه های FIBC می باشد.

سپهرآمیزه رازی همچنین افزودنی های ضد الکتریسیته ساکن را برای پلی اتیلن تولید می کند که پلیمری است که برای تولید بسیاری از فیلم ها و ورق های پلاستیکی استفاده می شود.

مشخصات فنی:

میزان مناسب:

01% تا 06.50% بسته به کاربرد نهایی خاص و ضخامت محصولات نهایی

محصولات دیگر سپهر آمیزه رازی:

طیف گسترده ای از محصولات ما شامل مستربچ های کمک پردازش، مجموعه گسترده ای از بازدارنده شعله، افزودنی های لیز کننده، ضد رطوبه و ضد مه، تثبیت کننده های نور UV، مستربچ های سفید و مشکی، و موارد دیگر است. برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت ما وارد شوید و صفحه محصولات ما را بررسی کنید.

مستربچ آنتی استاتیک توسف به تولیدکنندگان پلاستیک از صنایع متعدد کمک می کند تا محصولات بدون الکتریسیته ساکن تولید کنند.