کردیت کارت

خط و خش ها و خراش ها به تنهایی می توانند زیبایی و جلوه سطوح پلیمر ها را زیر سوال ببرند. از قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو گرفته تا مواد پلاستیکی مورد استفاده در لوازم آشپز خانه و … همه در معرض ایجاد خراش و خش روی سطوح خود هستند.

درک سایش ها و ایجاد خط و خش برای پی بردن به اهمیت مستربچ و افزودنی های ضد خش

هر یک از ما به وضوح خراش های روی سطوح پلاستیکی را مشاهده کرده ایم. اما چگونه میتوان از وقوع آن جلوگیری کرد.

مکانیسم های مختلفی از سایش وجود دارد که میتواند در نهایت باعث ایجاد خراش روی سطوح شود و تاثیرات منفی روی زیبایی و جلوه بگذارد. سایش های مختلفی همچون سایش چسبان، خراشان، خوردگی، ضربه ای و فرسایشی وجود دارد که هرکدام به نوعی میتواند ایجاد سایش کند.

مهم ترین نوع سایشی که در پلیمر ها رخ میدهد سایش از نوع فرسایشی می باشد. در این نوع سایش که بر اثر ضربه ها یا حرکت جسم سخت به روی سطح نرم تر رخ میدهد میتواند به مرور زمان خراش هایی روی سطح ایجاد کند. 

مستربچ ضد خش (anti scratch): ابزاری مقاوم در برابر سایش های عوامل سخت روی سطوح پلیمری 

افزودنی های پلیمری به چند طریق میتوانند باعث جلوگیری از ایجاد خط و خش شوند. یکی از این روش ها صاف و صیقلی تر کردن سطح ماده پلیمری است که از این طریق باعث جلوگیری از ایجاد خراش میشود. راه دیگر استفاده از افزودنی هایی است که با مهاجرت به سطح ماده یک لایه روان کننده تشکیل میدهد و باعث جلوگیری از ایجاد خراش میشود.

بهبود پردازش مانند پر کردن بهتر قالب، آزادسازی قالب، گشتاور کمتر اکسترودر، روانکاری داخلی و خارجی و فرایندی سریعتر.

اصلاح ویژگی های سطح مانند سطح لغزش، سطح اصطکاک کم، مقاومت در برابر خراش و سایش بیشتر و بادوام

مستربچ ضد خش سپهر آمیزه بر پایه چه پلیمر هایی است؟ 

سپهر آمیزه رازی با بهره گیری از علم و تجربه کارشناسان خود میتواند پاسخگو تمام دغدغه های شما برای ضد سایش و خراش کردن محصولات پلاستیکی شما باشد. مستربچ های ضد خش ما بر پایه پلی الفین ها میباشد.

مشخصات فنی:

با اضافه کردن %5 از این مستربچ علاوه بر مقاومت در برابر خش پذیری، کیفیت سطح محصول هم بهبود یافته و در کنار آن فرایند پذیری و سرعت قالبگیری هم افزایش پیدا میکند.

محصولات دیگر سپهر آمیزه رازی:

طیف گسترده ای از محصولات ما شامل مستربچ های کمک پردازش، مجموعه گسترده ای از بازدارنده شعله، افزودنی های لیز کننده، ضد رطوبه و ضد مه، تثبیت کننده های نور UV، مستربچ های سفید و مشکی، و موارد دیگر است. برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت ما وارد شوید و صفحه محصولات ما را بررسی کنید.

مستربچ آنتی استاتیک توسف به تولیدکنندگان پلاستیک از صنایع متعدد کمک می کند تا محصولات بدون الکتریسیته ساکن تولید کنند.